İntegration with the curriculum - სასწავლო გეგმასთან ინტეგრაცია

 


  OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI ÇIKTILARI VE GÖSTERGELERİ

 

BİLİŞSEL GELİŞİM

Sonuç 1. Dikkatini nesneye/duruma/olaya verir. (Göstergeler: Dikkat edilmesi gereken nesne/duruma odaklanır. Dikkat çeken nesne/durum/olay hakkında sorular sorar. Dikkat çeken nesne/durum/olayı ayrıntılı olarak açıklar.)

 

Öğrenme Çıktısı 2 . Nesne/durum/olay hakkında tahminde bulunur. (Göstergeler: Nesne/durum/olay ile ilgili tahmini söyler. Tahminle ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini gerçek durumla karşılaştırır.)

 

Öğrenme Çıktısı 3. Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeler: Nesneyi/durumu/olayı bir süre sonra tekrar söyler. Eksik veya eklenen nesneyi söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)

 

Başarı 4 . Nesneleri sayar. (Göstergeler: Ritmik olarak tek tek ileri/geri sayar. Belirtilen sayıda nesneyi gösterir. Kaç nesnenin sayıldığını söyler. Sıra numarasını söyler. 10'a kadar olan sayılardan bir sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.)

 

Öğrenme Çıktısı 5 . Nesneyi veya varlıkları gözlemler. (Göstergeler: Nesnenin/varlığın adını, rengini, şeklini, boyutunu, uzunluğunu, dokusunu, sesini, kokusunu, malzemesini, tadını, miktarını ve kullanım amaçlarını anlatır.)

 

Öğrenme Çıktısı 6 . Nesneleri veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Göstergeler: Nesneyi/varlıkları birebir eşleştirir. Nesneyi/varlıkları rengine, şekline, boyutuna, uzunluğuna, dokusuna, sesine, malzemesine, tadına, kokusuna, miktarına ve kullanım amacına göre ayırt eder ve eşleştirir. Aynı şeyi gösterir. nesne/nesneler, varlıkları gölgeleri veya görüntüleri ile eşleştirir.)

 

 Öğrenme Çıktısı 7 . Nesneleri veya varlıkları özelliklerine göre gruplandırır. (Göstergeler: Nesneleri/varlıkları rengine, şekline, boyutuna, uzunluğuna, dokusuna, sesine, yapıldığı malzemeye, tadına, kokusuna, miktarına ve kullanım amacına göre gruplandırır.)

 

Öğrenme Çıktısı 8. Nesnelerin veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Göstergeler: Nesnelerin/varlıkların renk, şekil, boyut, uzunluk, doku, ses, koku, malzeme, tat, miktar ve kullanım amacını ayırt eder ve karşılaştırır.)

 

Öğrenme Çıktısı 9 . Nesneleri veya varlıkları özelliklerine göre sıralar. (Göstergeler: Nesneleri/varlıkları uzunluklarına, boyutlarına, miktarlarına, ağırlıklarına, renk tonlarına göre sıralar.)

 

Öğrenme Çıktısı 14 . Nesnelerle desenler oluşturur. (Göstergeler: Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur. En fazla üç elemandan oluşan örüntüdeki kuralı söyler. Bir örüntüdeki eksik öğeyi söyler ve tamamlar. Nesnelerle özgün örüntü oluşturur.)

 

Kazanım 15. Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Göstergeler: Bir bütünün parçalarını söyler. Bütünü ve yarımı gösterir. Bütünü parçalara ayırır. Bütünü elde etmek için parçaları birleştirir.)

 

Öğrenme Çıktısı 16. Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. (Göstergeler: Belirtilen sayıda nesneyi nesne grubuna ekler. Belirtilen sayıda nesneyi nesne grubundan ayırır.)

 

Sonuç 17. Sebep-sonuç ilişkisi kurar. (Göstergeler: Bir olayın olası nedenlerini anlatır. Bir olayın olası sonuçlarını anlatır.

Öğrenme Çıktıları

 

19. Sorunlu durumlara çözümler üretir. (Göstergeler: Problemi anlatır. Probleme çeşitli çözümler önerir. Çözüm yollarından birini seçer. Seçtiği çözümün gerekçesini söyler. Seçtiği çözümü dener. Çözüme ulaşamadığında yeni bir çözüm seçer. Soruna yaratıcı çözümler önerir.)

Öğrenme çıktısı

 

20 . Nesne/sembol içeren grafikler hazırlar. (Göstergeler: Nesneleri kullanarak grafikler oluşturur. Nesneleri sembollerle göstererek grafikler oluşturur. Grafiği oluşturan nesneleri veya sembolleri sayar. Grafiği inceler ve sonuçlarını açıklar.)

 

DİL GELİŞTİRME

 

Sonuç 5 . Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeler: Konuşurken göz teması kurar. Jestleri ve mimikleri anlar. Konuşurken mimik ve mimikleri kullanır. Konuşmaya başlar. Konuşmaya devam eder. Sohbeti bitirir. Sohbetlerde nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. İfade eder. duygu, düşünce ve rüyalar. Duygu ve düşüncelerinin gerekçelerini verir.)

 

sonuç 6 . Kelime dağarcığını geliştirir. (Göstergeler: Dinlediklerinde yeni kelimelerin farkına varırlar ve kelimelerin anlamlarını sorarlar. Kelimeleri hatırlarlar ve kelimelerin anlamlarını söylerler. Yeni öğrendikleri kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanırlar. Zıt anlamlı, eş anlamlı ve eş anlamlı kelimeleri kullanırlar. sesteş sözcükler.)

 

Sonuç 7 . Dinlediklerini/izlediklerini anlamlandırır. (Göstergeler: Sözlü yönergeleri yerine getirir. Ne dinlediğini/izlediğini açıklar. Ne dinlediğini/izlediğini yorumlar.)

 

sonuç 8 . Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli şekillerde ifade edin. (Göstergeler: Ne dinlediğini/izlediğini sorar. Ne dinlediğini/izlediğini sorar. Dinlediğini/izlediğini başkalarına söyler. Dinlediğini/izlediğini resim, müzik, drama, şiir, hikaye gibi çeşitli şekillerde gösterir.) .)

 

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM

Öğrenme Çıktısı 3 . Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeler: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında kullanır. Özgün özelliklere sahip ürünler oluşturur.)

 

Başarı 7. Bir işi veya görevi başarmak için kendini motive eder. (Göstergeler: Yetişkin rehberliği olmadan bir işe başlar. İşi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)

Başarı

 

8. Farklılıklara saygı duyar. (Göstergeler: Farklı özelliklere sahip olduğunu söylüyor. İnsanların farklı özelliklere sahip olduğunu söylüyor. Farklı özelliklere sahip çocuklarla etkinliklerde yer alıyor.)

Öğrenme çıktısı

 

9 . Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Göstergeler: Kendi ülkesinin kültürünün özelliklerini anlatır. Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini anlatır. Farklı ülkelerin kendine has kültürel özellikleri olduğunu söyler.)

Başarı

 

10. Sorumluluklarını yerine getirir. (Göstergeler: Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir. Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.)

Kazanmak

 

15 . Kendine güvenen. (Göstergeler: Sevdiklerini ve hoşlanmadıklarını söyler. Grup önünde kendini ifade eder. Gerektiğinde farklı görüşlerini ifade eder. Gerektiğinde liderliği üstlenir.)

 

 

MOTOR GELİŞTİRME

 

Başarı 4.

Küçük kasların kullanılmasını gerektiren hareketleri gerçekleştirir. (Göstergeler: Nesneleri toplar. Nesneleri kaptan kaba boşaltır. Nesneleri üst üste / yan yana / iç içe yerleştirir. Nesneleri iliştirir, kaldırır, ipler vb. Nesneleri farklı malzemelerle birleştirir. Nesneleri yeni şekiller oluşturmak için bir araya getirir. Malzemeyi keser, yapıştırır, farklı şekillerde katlar, Farklı malzemeler kullanarak resim yapar, Yırtır/yırtar, sıkar, çeker/esnetir, açar/kapatır, döndürür, Elleriyle malzemeye şekil verir, Alet kullanarak malzemeye şekil verir, Kalemi doğru tutar, kalem kontrolü sağlar, çizgileri istenilen kalitede çizer.)

HALİL KAYA/SALİH VE ÖMER MUSAOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU
3. SINIF BAŞARILARI

HAYAT BİLİMLERİ
HB.3.6. Doğada Yaşam
HB.3.6.1. Bitki ve hayvanların insan yaşamı açısından önemini kavrar.
HB.3.6.2. Meyve ve sebzelerin yetişme koşullarını araştırır.
HB.3.6.4 İnsanların yakın çevrelerindeki doğal unsurlar üzerindeki etkilerine örnekler verir.
HB.3.6.5. Doğayı ve çevreyi koruma sorumluluğunu alır.
HB.3.6.6. Geri dönüşümün kendisine ve yaşadığı çevreye katkılarına örnekler verir.
HB.3.6.1. Bitki ve hayvanların insan yaşamı açısından önemini kavrar.
MATEMATİK
M.3.3.5.4. Zaman ölçü birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer.
M.3.1.2.6. Doğal sayılarla toplama gerektiren problemleri çözer.
M.3.4.1.1. Grafikten skorbord ve sıklık tablosuna dönüşümleri şekil ve nesne grafiğinde gösterilen bilgileri açıklayarak
yapar ve yorumlar.
M.3.1.3.3. Doğal sayılarla çıkarma işleminin sonucunu tahmin eder, işlemin sonucu ile tahminini karşılaştırır.
M.3.3.5.1. Süreyi dakika ve saat olarak söyler, okur ve yazar
M.3.2.1.3. Cetvel kullanarak kare, dikdörtgen ve üçgen çizer; Kare ve dikdörtgenin köşegenlerini belirler.
BİLİM
F.3.6.2.3. Doğal ve yapay ortam arasındaki farkları açıklar.
F.3.6.1.1. Çevresindeki örnekleri kullanarak canlı ve cansız varlıkları sınıflandırır.
F.3.6.1.2. Bir bitkinin yaşam döngüsünün gözlem sonuçlarını sunar.
F.3.6.2.1. Yaşadığı çevreyi tanır.
F.3.6.2.2. Yaşadığı çevrenin temizliğinde aktif rol alır.
F.3.6.2.3. Doğal ve yapay ortam arasındaki farkları açıklar.
TÜRKÇE
T.3.4.1. Şiir yazıyor.
T.3.4.13. Harfleri yapısal özelliklerine uygun olarak yazar.
T.3.4.3. Öyküleyici metin yazar.
T.3.3.28. Tablo ve grafiklerdeki bilgilerle ilgili soruları cevaplar.
GÖRSEL SANATLAR
G.3.1.7.Görsel eserler yaratırken sanat öğelerini ve tasarım ilkelerini kullanır.
G.3.1.5. İki boyutlu çalışmasında ön plan, orta ve arka planı kullanır.
MÜZİK
M.3.A.2. Birlikte söyleme kurallarına uyar.
M.3.A.5. Dinlediği ve söylediği müziğe kendi yarattığı ritim enstrümanı ile eşlik ediyor.
BEDEN EĞİTİMİ
B.4. Müziği uygun hız ve yüksek sesle söyler.
BO.3.2.2.8. Oyunlarda ve fiziksel aktivitelerde kendinden emin davranır.
BO.3.2.2.11. Oyunlardaki ve fiziksel aktivitelerdeki başarıyı tebrik eder.

Yasemin ARSLAN AND İstek Tuba İSLAM

müfredat entegrasyonu

1. Sınıf Matematik Çıktıları
M.1.1.1. Sayıları okur ve yazar.
M.1.1.2.1. Toplama işleminin anlamını kavrar.
M.1.1.2.2. Toplamı 20'ye (20 dahil) kadar olan doğal sayılarla toplama yapar.
M.1.1.3.1. Çıkarmanın anlamını kavrar.
M.1.1.3.2. 20'ye kadar (20 dahil) doğal sayıları çıkarır.
M.1.3.3.1. Tam ve yarım saat okur.
M.1.3.3.2. Takvimde günü, haftayı ve ayı gösterir.

M.1.3.3.3. Belirli olay ve durumlara atıfta bulunarak sıralamalar yapar.
M.1.2.1.1. Geometrik şekilleri köşe ve kenar sayısına göre sınıflandırarak adlandırır.
M.1.2.3.1. Nesnelerden, geometrik nesnelerden veya şekillerden oluşan bir örüntüde kuralı bulur ve örüntüdeki eksik öğeleri belirleyerek örüntüyü tamamlar.
M.1.2.3.2. Geometrik nesne veya şekillerle en fazla üç öğeden oluşan deseni oluşturur.
M.1.4.1.1. En fazla iki veri seti içeren basit tabloları okur.
M.1.3.1.1. Nesneleri uzunluklarına göre karşılaştırır ve sıralar.
M.1.3.5.1. Sıvı ölçüm faaliyetlerinde standart dışı birimler kullanarak sıvıları ölçer.
M.1.3.5.2. En az üç özdeş kaptaki sıvı miktarını karşılaştırır ve sıralar.

1st Grade Turkish Outcomes
1. LISTENING/WATCHING
1.4. Makes predictions about the text to be listened/watched based on the visuals.
1.5. Makes predictions about the development of events when they listen/watch.
1.6. Tells the text listened/watched.
1.7. Determines the subject of what they listen/watch.
1.8. Answers questions about what they have listened/watched.
1.9. Follows verbal instructions.
1.10. Implements listening strategies.
1.11. Comprehends the speaker's non-verbal messages.

1.2. SPEECH
2.1. Uses words according to their meanings.
2.2. He makes impromptu speeches.
2.3. Its framework speaks about a specific topic.
2.4. Implements speaking strategies.

3. READING
3.6. Reads with attention to punctuation marks.
3.7. Reads with attention to stress, intonation, and pronunciation.
3.8. He reads poetry.
3.9. Guess words and their meanings based on images.
3.10. Reads texts written in different fonts.
3.11. Guess the antonyms of words.
3.12. Applies reading strategies.
3.13. Answers questions about images.
3.14. Predicts the content of the text to be read based on the images.
3.15. Answers questions about the text.
3.16. He tells the main lines of what he has read.
3.17. Determines the subject of the text.
3.18. It determines the appropriate title/headings for the content of the text.
3.19. Understands the meanings of shapes, symbols and signs.

4. WRITE
4.2. He writes letters according to his technique.
4.3. Write syllables and words.
4.4. Writes the numbers in accordance with the technique.
4.5. Write meaningful and regular sentences.
4.6. Writes words and sentences about images.
4.7. Leaves appropriate spacing between letters, words and sentences.
4.8. Uses capital letters and punctuation appropriately.

1. Grade Life Science Outcomes
1.1.15. Willing to participate and play games.
1.4.4. Applies security rules when communicating with people around.
1.4.6. Uses technological tools and equipment safely.
1.6.2. Observes the plants in the immediate vicinity.

1st Class Visual Arts Outcomes
Expresses the application steps while creating visual art works.
Uses different materials, materials, equipment and techniques in visual art works.

He reflects his feelings and thoughts to the visual art work.
1st Class Music Achievements
1.A.8. He sings the music he learned together.

1. Grade Physical Education and Game Outcomes
BO.1.1.1.4. Plays games with simple rules that include two or more movement skills.
BO.1.1.1.3. Performs movements that require object control
BO.1.1.2.4. Plays the game according to the set rules.
BO.1.2.2.7. Demonstrates various communication skills during play and physical activities.
BO.1.2.1.2. Plays games outside the classroom

 

 

 

Mariausilia Ruocco, DDS Gragnano 2 Oreste Lizzadri, İtalya

Müfredat ile entegrasyon

MÜFREDAT LEARN İLE ENTEGRASYON

DDS Gragnano 2 Oreste Lizzadri'nin dikey müfredatı, Matematiksel yeterliliği, bilim, teknoloji ve mühendislikte yeterliliği tasarlar ve burada anaokulunun deneyim Alanına atıfta bulunulan becerilerin kazanılması Dünya bilgisi öngörülür. Bu alan, Matematik Öğrenin projesinin de önerdiği gibi, eleştirel ve yansıtıcı düşünmenin ve problem çözme yoluyla problem çözme yeteneğinin geliştirilmesine büyük önem ve özen göstermektedir. Böylece, öğrencilerde matematiğe ilişkin olumlu bir tutum ve mantıksal ve rasyonel düşünmeyi kullanma becerisi geliştirmek için anaokulundan başlayarak kademeli ve sistematik bir yol inşa edilir. Matematikte temel bilgi, sayılar, ölçüler ve yapılar, temel işlemler ve temel matematiksel sunumlar hakkında kapsamlı bir bilgi içerir. matematiksel terim ve kavramların anlaşılması ve matematiğin cevaplayabileceği soruların farkındalığı. Anaokulundan itibaren sayısallaştırma, sayma, ölçme, gruplama, sınıflama, sıralama gibi kavramlarla ve sayılarla oyunlu ve eğlenceli de olsa bir yaklaşımın başlatılması gerekir. Okul müfredatında, projede geniş yer verilen öğrencilerin iletişim becerilerinin, İngilizce ifade becerilerinin ve dijital becerilerinin geliştirilmesine büyük önem verilmektedir. DDS dikey müfredatında yer alan becerilerin geliştirilmesine yönelik hedefler Gragnano 2 Oreste Lizzadri, Learn Math projesiyle mükemmel bir uyum içinde: sayılarla ve niceleme, sayma, ölçme, gruplandırma, sınıflandırma, öğeleri sıralama kavramlarıyla oyunlu ve neşeli de olsa anaokulundan başlamalıdır. Okul müfredatında, projede geniş yer verilen öğrencilerin iletişim becerilerinin, İngilizce ifade becerilerinin ve dijital becerilerinin geliştirilmesine büyük önem verilmektedir. DDS dikey müfredatında yer alan becerilerin geliştirilmesine yönelik hedefler Gragnano 2 Oreste Lizzadri, Learn Math projesiyle mükemmel bir uyum içinde: sayılarla ve niceleme, sayma, ölçme, gruplandırma, sınıflandırma, öğeleri sıralama kavramlarıyla oyunlu ve neşeli de olsa anaokulundan başlamalıdır. Okul müfredatında, projede geniş yer verilen öğrencilerin iletişim becerilerinin, İngilizce ifade becerilerinin ve dijital becerilerinin geliştirilmesine büyük önem verilmektedir. DDS dikey müfredatında yer alan becerilerin geliştirilmesine yönelik hedefler Gragnano 2 Oreste Lizzadri, Learn Math projesiyle mükemmel bir uyum içinde:

• The child groups and sorts objects and materials according to different criteria, identifies some properties, compares and evaluates quantities; use symbols to register them; takes measurements using instruments within its reach.

• Is interested in machines and technological tools, knows how to discover their functions and possible uses.

• Is familiar with both the strategies of counting and working with numbers as well as those needed to make initial measurements of lengths, weights, and other quantities

The specific skills are:

• Group, sort, compare and evaluate quantities, know the numbers

• Placing oneself, objects and people in space Identifying the natural transformations on oneself, in others, in objects, in nature

• Ask questions, discuss, compare hypotheses, explanations, solutions and actions

• Knowing how to place objects and images in sets.

• Group and sort according to attributes and characteristics

• Identify the quantity and associate it

• Quantify with unconventional symbols

• Carry out counting operations by combining the quantity with the numerical symbol

• Group and place objects according to a given criterion

• Use symbols to record quantities

• Associate the number symbol to the quantity 
All these competencies coincide with the objectives, activities and initiatives of the “Learn Math” project.

Furthermore, the interdisciplinary approach between mathematics and art, music, technology, drama, science, the living use of the mother tongue and the English language developed within the project is also expressed in the school curriculum. The many experiences made in the project were conveyed through play in order to develop creativity, expressive and relational skills, digital skills.

 

 

 

 

 

Irma Verdzeuli - Georgia, LEPL Dusheti N2 Public School

 

them. VI.1. The student can represent, compare, and order non-negative rational numbers using the number system.
them. VI.3. Students can connect and use units of different sizes
. VI.4.
The student can solve problems using calculations, counting options, and relations.
them. VI.5. The student can draw, expand and explain the relationship between quantities.
them. VI.6. The student can use algebraic notation and simplify when solving the problem.
them. VI.8. The student can demonstrate geometric transformations.
them. VI.9. Determine the relationship between figures and figurative elements.
them. VI.10. When solving the problem, the student can calculate the area of a flat shape.
them. VI.11. The student can obtain the qualitative and quantitative data needed to solve the given task.
them. VI.12. The student can organize qualitative and quantitative data and present a solution to the problem accordingly.
them. VI.13. Able to interpret qualitative and quantitative data and conduct fundamental analysis.

 

 

II.1. The student should be able to use some basic elements and principles of fine art, materials, and techniques in the work to convey his ideas and impressions.

II.2. The student should be able to cooperate with classmates.

SGII.3. The student should be able to present individual and collaborative work; Expressing an opinion about the work of oneself, classmates, or famous artists using basic terminology.

 

 

IT. technology launch. 1. When using information technology, the student must follow social, ethical, and safety norms.

IT. technology launch. 2. The student should be able to use ICT effectively and safely.

IT. technology launch. 3. The student should be able to select and use different types of digital tools in the process of information search and research.

IT. technology launch. 4. The student should be able to select and use different types of digital media when creating a digital product.

IT. technology launch. 5. The student should be able to select and use different types of digital media for communication and collaboration.

 

 

Literacy - reading, writing, processing information, expressing ideas and opinions, making decisions, and solving problems in a changing context, based on the knowledge acquired during a person's life;

Media literacy - understanding, interpreting, using, and creating multimedia texts in a new style and in different formats, on the other hand, guiding in the world of media, making the right choice ("filtering" knowledge) and critically evaluating the received information. In this sense, media literacy contributes to the development of critical thinking;

 

Digital Literacy - Ability to use online search, electronic word processing, and text messaging programs. The use of information and communication technologies contributes to the formation of creative and innovative approaches in students;

Ecological literacy - formation of a healthy attitude of a person to the environment; This means that the student must realize his personal responsibility for the processes taking place in the environment, and be able to participate in its maintenance and restoration;

 

Social and civic competence - refers to the formation of skills and values necessary for integration into civil life, such as: constructive cooperation, problem-solving, critical and creative thinking, decision-making, tolerance, and respect for the rights of others. People, recognition of democratic principles, and others.

 

 

 

 

DERYA KOÇOĞLU İSHAKPAŞA İLKOKULU İNEGÖL TÜRKİYE

MÜFREDAT İLİŞKİLENDİRME

 

GRADE 2 MATHEMATICS OUTCOMES (CURRICULUM ASSOCIATION)

M.2.1.1.1. Determines the number of objects in a collection of up to 100 (including 100) objects and writes this number in numbers.

It is possible to determine the multiplicity corresponding to a number up to 100.

M.2.1.1.2. Divides a multiplicity with less than 100 objects into groups of tens and ones using a model, and expresses it with numbers.

a) Studies are carried out gradually within 20 years.

b) Pack and dozen samplesM.2.1.2.1. It performs the addition without and with the natural numbers whose sum is up to 100 (including 100).

a) Additions are made with two and three numbers, provided that their total does not exceed 100.

b) In the collection process, the meaning of the hand is explained with models and real objects.

M.2.1.2.4. It performs mind collection.

a) Mind addition operations are performed with natural numbers 10 and multiples of 10, whose sum is at most 100.

b) Then, mental addition of two natural numbers whose sum does not exceed 50 is given.

Students are given the opportunity to develop different strategies.

M.2.1.3.1. It performs subtraction with natural numbers up to 100, which requires and does not require decimal conversion.

Decreasing studies are done using real objects.

M.2.1.3.2. He/she mentally finds the difference of two natural numbers that are a multiple of 10 within 100.

M.2.2.1.1. Classifies geometric shapes according to the number of sides and vertices.

a) Similar or different sides of triangle, square, rectangle, circle and circle are explained.

b) Studies on whether a given geometric shape resembles other geometric shapes are included.

M.2.2.1.2. Creates structures using shape models, draws the structures created.

a) It is ensured that students first work with one type of shape models and then they also work with different shape models.

b) Drawings can be made on dotted paper with the shapes obtained by using the surfaces of the objects.

c) It is ensured that the students notice the ornaments in the works of art belonging to different civilizations.

M.2.3.1.1. It measures a length using different non-standard length measuring units together and makes repeated measurements with two and four parts of the non-standard unit.

a) It is requested that the measurement made with a paper strip be repeated with half and a quarter of the same strip.

b) It is realized that a length can be expressed in smaller parts of the same unit.

c) Comparisons are not made between units by using floor expressions.

M.2.3.1.2. Recognizes standard length measurement units and explains their usage.

a) It is limited to meters and centimeters.

b) Standard measuring tools are used.

M.2.3.3.1. Reads and displays full, half and quarter hours.

a) Examples of using time over 24 hours are given.

b) The words full time, before noon, afternoon, morning, noon, evening and midnight are used.

c) Analog and digital clock are used together.

ç) Adjustments are made on the clock.

M.2.3.3.2. Explains the relationship between time measurement units.

Minute-hour, hour-day, day-week, day-week-month, month-season, season-year relations are limited.

M.2.4.1.1. Collects data by asking questions about any problem or a subject, classifies them, organizes them in the form of tree diagram, scoreboard or frequency table; Creates object and shape graphics.

a) While collecting data, “Asking the students in a class which is their favorite season, color etc.” examples are included.

b) Grafik oluşturulurken verilerin en fazla dört kategoride organize edilebilmesine ve her veri için bir nesne kullanılmasına ve nesnelerin yan yana veya üst üste yerleştirilmesine dikkat edilmelidir.

c) Nesne ve şekil grafiklerinde yatay ve dikey gösterimler örneklendirilmelidir.

d) Nesne grafiği oluşturulurken gerçek nesnelerin kullanılmasına özen gösterilmelidir.

HAYAT BİLİMİ

HB.2.6.1. Bitki ve hayvanların yaşaması için gerekli şartları karşılaştırır.

HB.2.6.2. Bitki yetiştirmenin ve hayvanları beslemenin önemini kavrar.

İmkanlar dahilinde öğrencilerin uygulamalı olarak bitki yetiştirmeleri, fidan dikmeleri ve hayvanları beslemeleri sağlanmaktadır.

AYŞE GÜL ÜSTÜNER SARI
GRADE 2 MATHEMATICS OUTCOMES

 

 

M.2.1.1.1. 100'e kadar (100 dahil) nesneden oluşan bir koleksiyondaki nesne sayısını belirler ve bu sayıyı sayılarla yazar.

 

 

100'e kadar bir sayıya karşılık gelen çokluğu belirlemek mümkündür.

 

 

M.2.1.1.2. 100'den az nesne içeren bir çokluğu model kullanarak onluk ve birlik gruplara ayırır ve sayılarla ifade eder.

 

 

a) Çalışmalar 20 yıl içinde kademeli olarak yürütülür.

 

 

b) Paket ve düzine numunelerM.2.1.2.1. Toplamı 100'e (100 dahil) kadar olan doğal sayılarla ve onsuz toplama yapar.

 

 

a) Toplamları 100'ü geçmemek kaydıyla iki ve üç numara ile toplama yapılır.

 

 

b) Koleksiyon sürecinde elin anlamı maketler ve gerçek nesnelerle anlatılır.

 

 

M.2.1.2.4. Akıl toplama işlemini gerçekleştirir.

 

 

a) Mind addition operations are performed with natural numbers 10 and multiples of 10, whose sum is at most 100.

 

 

b) Then, mental addition of two natural numbers whose sum does not exceed 50 is given.

 

 

Students are given the opportunity to develop different strategies.

 

 

M.2.1.3.1. It performs subtraction with natural numbers up to 100, which requires and does not require decimal conversion.

 

 

Decreasing studies are done using real objects.

 

 

M.2.1.3.2. He/she mentally finds the difference of two natural numbers that are a multiple of 10 within 100.

 

 

M.2.2.1.1. Classifies geometric shapes according to the number of sides and vertices.

 

 

a) Similar or different sides of triangle, square, rectangle, circle and circle are explained.

 

 

b) Studies on whether a given geometric shape resembles other geometric shapes are included.

 

 

M.2.2.1.2. Creates structures using shape models, draws the structures created.

 

 

a) It is ensured that students first work with one type of shape models and then they also work with different shape models.

 

 

b) Drawings can be made on dotted paper with the shapes obtained by using the surfaces of the objects.

 

 

c) It is ensured that the students notice the ornaments in the works of art belonging to different civilizations.

 

 

M.2.3.1.1. It measures a length using different non-standard length measuring units together and makes repeated measurements with two and four parts of the non-standard unit.

 

 

a) It is requested that the measurement made with a paper strip be repeated with half and a quarter of the same strip.

 

 

b) It is realized that a length can be expressed in smaller parts of the same unit.

 

 

c) Comparisons are not made between units by using floor expressions.

 

 

M.2.3.1.2. Recognizes standard length measurement units and explains their usage.

 

 

a) It is limited to meters and centimeters.

 

 

b) Standard measuring tools are used.

 

 

M.2.3.3.1. Reads and displays full, half and quarter hours.

 

 

a) Examples of using time over 24 hours are given.

 

 

b) The words full time, before noon, afternoon, morning, noon, evening and midnight are used.

 

 

c) Analog and digital clock are used together.

 

 

ç) Adjustments are made on the clock.

 

 

M.2.3.3.2. Explains the relationship between time measurement units.

 

 

Minute-hour, hour-day, day-week, day-week-month, month-season, season-year relations are limited.

 

 

M.2.4.1.1. Collects data by asking questions about any problem or a subject, classifies them, organizes them in the form of tree diagram, scoreboard or frequency table; Creates object and shape graphics.

 

 

a) While collecting data, “Asking the students in a class which is their favorite season, color etc.” examples are included.

 

 

b) While creating a chart, care should be taken to ensure that the data can be organized in maximum four categories and that an object is used for each data, and that the objects are next to each other or on top of each other.

 

 

c) Horizontal and vertical representations should be exemplified in object and figure graphics.

 

 

d) Care should be taken to use real objects while creating the object graphic.

 

 

LIFE SCIENCE

 

 

HB.2.6.1. Compares the conditions necessary for the survival of plants and animals.

 

 

HB.2.6.2. Bitki yetiştirmenin ve hayvanları beslemenin önemini kavrar.

 

 

No comments:

Post a Comment